Een kennisproduct waar jij voor de volle 100% achter staat die impact heeft op jouw totale aanbod en jouw waarde; jouw business. En een kennisproduct dat mega impact heeft bij jouw deelnemers.
Samen met mijn klanten heb ik het natuurlijke proces van het ontwikkelen van een sterk kennisproduct met impact, steeds verder verbeterd en verfijnd. En zo is de IMPACT-methode ontstaan. In 6 fases werken we samen van idee naar je concrete uitgewerkt (online) training of programma met échte Impact.

Fase 1: Jouw Inhoud en Inspiratie
Je hebt een verlangen om jouw kennis te delen met nóg meer mensen. Je ziet zoveel kansen en mogelijkheden voor het maken van een eigen kennisproduct als aanvulling op je aanbod. Maar je hebt nog niet concreet wat je precies wil gaan aanbieden en je vindt het lastig om hier goede keuzes in te maken. Je weet gewoon niet zo goed waar te beginnen. Je vindt het lastig om de ‘wat’ en de ‘hoe’ te bepalen. Je weet dat je op de juiste weg zit, maar de puzzelstukjes moeten nog in elkaar klikken. Je mist nog focus en de helderheid.
Jij bent de expert op je vakgebied, de inhoudsdeskundige. Jouw kennis is goud waard! Samen halen we alles uit jouw hoofd en maken we helder welke kennis, inhoud en expertise jouw unieke waarde is waarmee je impact maakt in je business en bij je deelnemers.
Samen halen we jouw unieke waarde naar boven en maken we het tastbaar. We maken een start met je Impact blauwdruk.
Fase 2: Modelleren van je inhoud
Je wil je klanten en deelnemers laten groeien. Echte impact maken. Je weet nu wat je te vertellen hebt maar loopt vast in het opbouwen en ontwerpen van een kennisproduct dat past bij jou en jouw business.
Je wil je deelnemers niet overwhelmen met jouw inhoud maar ook niet te weinig waarde bieden. Je wil je kennis gedoseerd en in logische volgorde aanbieden. Je wil iets ontwikkelen dat echt aansluit bij je deelnemers en verandering veroorzaakt. Je zoekt structuur en begeleiding zodat jij je alleen maar hoeft te focussen op jouw waardevolle inhoud.
In deze fase gaan we je kennisproduct modelleren. We gaan structuur geven aan jouw waardevolle inhoud! We bouwen verder aan jouw basis en gaan diep de materie, jouw unieke impactwaarde in. We duiken in je doelgroep en deelnemers door deze te analyseren. We staan stil bij de (leer)doelen van jouw kennisproduct en van jouw deelnemers. We categoriseren en gieten al je kennis om in ‘elementen’ die aansluiten bij de beleving en behoefte van je doelgroep en maken zo jouw unieke ontwerp.
Hiermee vullen we je Impact Blauwdruk die de stevige basis vormt voor al je kennisproducten. Of dat nu een offline workshop, online programma, webinar of een ander kennisproduct wordt.
Fase 3: Potentieel, passend bij jou en je business – jouw impact
Je voelt dat de ruimte in je business krap wordt, je bent veel en hard aan het werk en voert nog veel uit voor je klanten. Je wil jouw expertstatus vergroten, en nog veel meer mensen bereiken. Je wil het allerbeste voor je klanten maar ook je energie hoog houden en vrijheid ervaren in je business. Je hebt de wens om je kennis om te zetten in een product met impact. Je hebt een bewezen aanpak en je hebt al veel mensen mogen inspireren en successen laten behalen. Je wil een kennisproduct dat zowel flow en impact voor jou als voor je klant oplevert. Een duurzaam product dat helemaal bij jou en je business past.
In deze stap staan we stil bij hoe jouw Impactwaarde, impact kan hebben op jouw business. Welke kansen en mogelijkheden zien we? We kijken samen welke vormen van kennisproducten passen bij jouw business. Wordt het een training, webinar, e-book of een online programma? Op welke manier gaat je kennisproduct van toegevoegde waarde zijn op je (huidige) aanbod? Hoe zorgen we voor een duurzaam kennisproduct voor de lange termijn. En op welke manier ben jij van toegevoegde waarde voor je klanten/deelnemers? We gaan je blauwdruk uitbreiden en kijken hoe het zo goed mogelijk bij jou, je waarden, je visie en bij je business past.
Fase 4: Aandacht voor je deelnemers
Je hebt veel informatie en kennis om te delen maar je mist de vertaalslag om dit ook inspirerend en gedoseerd over te brengen op je deelnemers. Je wil je programma in één keer kloppend neerzetten. Je wil een didactisch sterk kennisproduct waarmee je echte verandering en impact creëert bij je deelnemers. Je wil dat je deelnemers successen ervaren en behalen.
Je weet niet precies welke inhoud in je programma moet en waar en wanneer je video’s, beeld of opdrachten gebruikt. Je zoekt structuur en begeleiding zodat jij je alleen maar hoeft te focussen op het omzetten van jouw waardevolle kennis. Jij wil een kennisproduct maken dat stevig in elkaar zit en precies goed is qua variatie, duur, inhoud, opbouw en beleving. Dat voor je deelnemer als een feestje voelt en aanzet tot creëren in plaats van consumeren.
In mijn visie is dit de belangrijkste stap voor het ontwikkelen van een duurzaam, professioneel kennisproduct. In deze fase bepalen we hoe je échte impact maakt bij je deelnemers. We zorgen dat jouw kennis, jouw inhoud beklijft bij je deelnemers. Dat het goed is afgestemd op je doelgroep, en de gewenste beleving en eindresultaat van je kennisproduct. Dat je echt het verschil gaat maken en verandering creëert!
We kijken naar de werking van het brein, en het leerproces van je deelnemers. We staan stil bij energie en afwisseling. We matchen de juiste (werk)vormen en zorgen dat het een didactisch sterk programma wordt.
We ontwerpen scherpe modules en lessen met een heldere tijdsduur en inhoud. Zo maken we je IMPACT blauwdruk compleet en kloppend.
Ik help je om wetenschappelijke kennis over leren en inhoud met impact, praktisch toe te passen op jouw programma. Zodat het jouw deelnemers aanspreekt en uitdaagt om de kennis echt te implementeren en eigen te maken.
Want een duurzaam leerrendement en echte impact voor jouw deelnemers, is een duurzaam succes met impact voor jou.
Fase 5: Creëren
Je wil dat je kennisproduct klopt tot in de details. Je wil inspirerende teksten die aanzetten tot actie. Video’s, beeld en presentaties, opdrachten die het brein prikkelen. Je wil dat jouw inhoud motiveert en impact maakt. Je wil dat je deelnemers betekenis kunnen geven aan jouw inhoud. Het eigen maken en toepassen in hun praktijk. En je wil jouw unieke stempel drukken op je kennisproduct.
Je Impact blauwdruk is af. Je hebt je programma nu helemaal kloppend gemaakt. Je bent nu klaar om echt te creëren.
In deze fase ga je aan de slag met het maken van je (offline of online) eindproduct. Hier ga je jouw inhoud omzetten in impact. In deze creatiefase ga je alles uit je Impact Blauwdruk uitwerken in inspirerende teksten die aanzetten tot actie, heldere scripts voor video, ondersteunend beeld en presentaties voor jouw boodschap, opdrachten die het brein prikkelen en kwartjes laten vallen.. Je zorgt dat jouw inhoud vorm krijgt en motiveert en aanzet tot verandering. Dat je deelnemers geprikkeld worden om betekenis te geven aan jouw inhoud en het kunnen toepassen in hun praktijk.
Ik help je door je te begeleiden in jouw creatieproces. Samen gaan we kijken naar de invulling en de opbouw. Ik review je materiaal en geef praktische feedback. Ik ben jouw persoonlijke vraagbaak op het gebied van didactiek en ontwikkeling. Samen zorgen we dat je duurzaam creëert, met maximaal rendement voor jouw deelnemer en jouw business in het vizier.
Fase 6: Tools en Teamwork
In deze laatste fase ga je de punten op de i zetten. Je gaat je details en randvoorwaarden concreet maken en zorgen dat jouw kennisproduct gelanceerd kan worden en waarde gaat leveren aan jouw klanten.
Misschien kan en wil je dit allemaal zelf doen. Maar dat hoeft niet. Ik kan je adviseren in de juiste tools voor jouw product.
Daarnaast krijg je de volledige beschikking tot mijn netwerk van specialisten. Of je nu iemand zoekt die je helpt met:
- het maken en editten van je video’s,
- het vormgeven van je werkboeken, beelden en stijl
- het bouwen van je eigen online omgeving
- het lanceren en verkopen van je kennisproduct.
Ik breng je graag met goede professionele specialisten in contact die ook gaan voor impact.